Για όλα φταίνε οι συντεχνίες!

1

 

Νομίζω πως, αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε πως η πολιτική τάξη -διαχρονικά- τα έχει καταφέρει εξαιρετικά σε έναν τουλάχιστον τομέα. Κι είναι χαρακτηριστικό πως από τους πλέον αφελείς μέχρι τους πλέον υποψιασμένους, δεν υπάρχει φωνή που να αντιλαμβάνεται αυτό που συμβαίνει, αυτό στο οποίο τόσο καλά τα έχουν καταφέρει διαχρονικά οι Έλληνες πολιτικοί. Ποιό είναι αυτό; Το ωραίοτερο παραμύθι αντιμεταρρύθμισης· «αντιδρούν οι συντεχνίες».

Ο δημόσιος διάλογος που άναψε με αφορμή το θάνατο του πολύ καλού ηθοποιού Μηνά Χατζησάββα, μου έδωσε την ευκαιρία να διαπιστώσω ξανά πόσο καλά τα καταφέρνει η πολιτική μας τάξη ως προς τον αποπροσανατολισμό. Όχι, δεν εννοώ πως «ασχολούμαστε με τα του συμφώνου συμβίωσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και τα της καύσης των νεκρών και ξεχνάμε τα σημαντικά». Τουναντίον, οι δηλώσεις του συντρόφου του εκλιπόντος και οι δυσκολίες που αντιμετώπισε με τα διαδικαστικά, ανέδειξαν ακριβώς πόσο σημαντικά είναι αυτά τα ζητήματα, πόσο έχουμε να κάνουμε, όχι με gay δικαιώματα (δεν υπάρχουν δικαιώματα ανάλογα με το σεξουαλικό προσανατολισμό) αλλά με δικαιώματα ανθρώπων. Αυτονόητα θα έπρεπε.

Τότε, πού ο απροσανατολισμός; Μα στο «τις πταίει;» και η καλή μας εν προκείμενω ΠρωτοΔευτέρα Φορά Αριστερά Κυβέρνησις, προοδευτική κιόλας -αυτόνοητο!!!- δεν έχει νομοθετήσει υπέρ της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης και της δημιουργίας αποτεφρωτηρίων.

«Αντιδρά η Εκκλησία». Μάλιστα. Δεν κρίνω φυσικά ότι το αυτό επιχείρημα είχαν χρησιμοποιήσει και οι προηγούμενοι, οι «αντιδραστικοί». Κρίνω όμως τη συνέπεια με την όποια και ο τΣΥΡΙΖΑ μεταθέτει αλλού την ευθύνη που έχει ως κυβερνώσα παράταξη.

Τί θα πει «αντιδρά η Εκκλησία» σχετικά με το σύμφωνο; Δηλαδή -το έχω ξαναπεί- στην πατρίδα της Opus Dei Ισπανία, η Εκκλησία δεν αντέδρασε; Πρόπαγάνδιζαν μήπως από άμβωνος οι Καρδινάλιοι τα αγαθά του συμφώνου; Μάχονται για τα δικαιώματα των gay ή των trans οι Φραγκισκανοί; Είναι τάχα πιο προχωρημένος ο αρχιεπίσκοπος Κορδούης (Κόρδοβας) από τον Άνθιμο; Δεν νομίζω. Τότε;

Τότε απλώς η πολιτική τάξη έκανε αυτό που θεώρησε σωστό παραμερίζοντας τις αντιδράσεις. Τις σεβάστηκε, τις άκουσε, τις έκρινε και τελικά προχώρησε σε αυτό που εκείνη θεώρησε σωστό. Όπως πρόσφατα στη γειτονική μας Κύπρο. Όπου ψηφίστηκε το σύμφωνο. Όπου αντιδρούσε η Εκκλησία. Όπου μέχρι το 1974 κυβερνούσε η Εκκλησία. Άρα;

Η πολιτική εξουσία στην Ελλάδα έχει βρει έναν πολύ βολικό τρόπο να καλύψει την πολιτική της οκνηρία, τον ουσιαστικά και βαθιά αντιμεταρρυθμιστικό της ζήλο και φυσικά τον υπερσυντηρητισμό της, όχι ως πολιτική ιδέα αλλά ως αντίληψη «να μην αλλάξει τίποτα». Πετάει το μπαλάκι.

Έτσι, κάθε φορά που φαίνεται αποφασισμένη να συγκρουστεί με κάποια κοινωνική όμαδα προς όφελος του γενικότερου συνόλου, αποτραβιέται αφήνοντας την ευθύνη στις «συντεχνίες» που αντιδρούν. Δε φταίει λοιπόν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης που υποχωρούσε στους αγρότες του «όλα τα κιλά όλα τα λεφτά». Αλλά η συντεχνία, εν προκειμένω των αγροτών. Δε φταίει ο Υπουργός Υγείας που δεν προχώρησε τα ΜΗΣΥΦΑ αλλά η «συντεχνία των φαρμακοποιών». Και πάει λέγοντας.

Κι αναπτύσσεται μετά ο πλέον αφελής δημόσιος διάλογος όπου λάβροι δημοσιολογούντες τα βάζουν με τον Πειραιώς, το Λουράντο ή το Φωτόπουλο αλλά όχι με τον αρμόδιο, να νομοθετήσει και να ξεβολέψει, υπουργό. Φτάνουν δε στο σημείο να λένε πως κακώς έχει γνώμη ο Πειραιώς ή ο Λυμπερόπουλος των ταξί ή όποιος άλλος, παραβλέποντας το απλό ότι καλά κάνει και λέει ό, τι θέλει ο Άγιος Πειραίως, δικαίωμα του, γούστο του και καπέλο του. Και καλά θα κάνει η Πολιτεία να κάνει τη δουλειά της δηλαδή να νομοθετεί για όλους τους Έλληνες πολίτες κι όχι μόνο για όσους συμφωνούν με τον παππούλη. Στο κάτω κάτω της γραφής, κανείς δεν αναγκάζει τους ακολούθους του Αγίου Πειραιώς να κάνουν σύμφωνο συμβίωσης ή να καύσουν τη σωρό τους.

Έτσι λοιπόν, έχει μεγάλη πλάκα αυτό που γίνεται διαχρονικά. Η πολιτική εξουσία δεν κάνει αυτό που πρέπει και μένει στο απυρόβλητο. Φταίνε οι άλλοι που αντιδρούν! Εκτονώνονται κιόλας οι φίλοι των μεταρρυθμίσεων πάνω στους εναντίον αυτών κι όλοι καλά, όλα καλά.

Ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να έρθει η μέρα που κάθε Έλληνας θα μπορεί να κάνει σύμφωνο συμβίωσης με όποιον εκείνος επιθυμεί και διαλέγει και να κάνει το σώμα του ό,τι θέλει. Κι αντίστοιχα ο Άγιος Πειραιώς να αφορίζει (να θέτει εκτός εκκλησιαστικού σώματος, αυτό είναι όλο, μην τρελαίνεστε μερικοί!) όποιον θεωρεί ότι δεν του κάνει για πελάτης στο μαγαζί του. Τόσο απλά.

Υ. Γ. Πάντως, αν θυμάμαι καλά, ο Χριστός μάλλον με τους υποκριτές και τους Φαρισαίους κι όσους θεωρούσαν εαυτούς αναμάρτητους δεν τα πήγαινε καλά. Δεν διέκρινα σε κανένα ευαγγέλιο ιδιαίτερο ζήλο κατά των ομοφυλοφίλων. Ακόμη και στο περιβόητο χωρίο του Αποστόλου Παύλου περί αρσενοκοιτών (το μοναδικό σε όλη την ΚΔ) υπάρχουν κάποια θέματα. Όσο δε στα περί καύσεως, θύμαμαι εκείνο το «αφήστε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς». Όποιος δε πιστεύει πως ο Θεός στη Δευτέρα Παρουσία μπορεί να αναστήσει ένα λιωμένο πτώμα αλλά όχι ένα αποτεφρωμένο, ε, μάλλον δεν Του έχει και μεγάλη εμπιστοσύνη…

 

B.K.

Advertisements