Ο κ. Φίλης «εγκαλείται» για τον πολιτικό του αναλφαβητισμό και όχι επειδή εξέφρασε την άποψή του

Παρατηρητήριο

Θυμάμαι, πριν 2 χρόνια περίπου, σε μια συνέντευξη του Βορίδη σε κρατικό κανάλι (δεν θυμάμαι αν ήταν υπουργός τότε) του είχε γίνει η ερώτηση «Σε παλαιότερο άρθρο σας είχατε ταχθεί υπερ της θανατικής ποινής. Ισχύει για εσάς αυτό το θέμα;» και απάντησε πως «Ισχύει, αλλά αυτό πια είναι μια θεωρητική άποψη. Δεν έχει κανένα περιθώριο. Η Ευρώπη έχει πάρει θέση σε αυτό, επομένως θεωρώ πως αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο πολιτικά, δεν τίθεται. Προσωπικά, παραμένω σε ένα θεωρητικό και φιλοσοφικό επίπεδο υπερ, αλλά πολιτικά δεν έχει κανένα νόημα».


Έπειτα, τεκμηριώνοντας την άποψή του, έδωσε ορισμένα παραδείγματα στα οποία θα μπορούσε να εξετάσει κανείς την επιβολή της θανατικής ποινής.

Καταλαβαίνω το τι ήθελε να πει ο Φίλης και είναι αναφαίρετο δικαίωμά του να το πει.
Όμως.

Κάποιος πρέπει να έχει μια κάποια στοιχειώδη σχέση με κάποιο θέμα ώστε να μιλήσει γι’ αυτό, επιστημονικά. Για παράδειγμα, για να μιλήσει κάποιος για ένα σοβαρό ιστορικό θέμα, πρέπει, τουλάχιστον, να είναι ιστορικός, ή ένα ποινικό, τουλάχιστον, να είναι νομικός κ.λπ.

Ο κύριος Φίλης όμως, καμία επιστημονική κατάρτιση δεν έχει, τουλάχιστον όσον αφορά την ιστορία. Άρα, εδώ δεν μιλάμε για μια ιστορικά τεκμηριωμένη άποψη, αλλά για μια πολιτική άποψη δική του, συμμεριζόμενος την άποψη άλλων. Συγκεκριμένα είπε πως η άποψη αυτή είναι κάποιων ειδικών, την οποία ο ίδιος συμμερίστηκε και με τους οποίους έκανε διάκριση ανάμεσα στην «αιματηρή εθνοκάθαρση» και το φαινόμενο της «γενοκτονίας» με την αυστηρή επιστημονική έννοια.

Ο κ. Φίλης, εξέφρασε μια προσωπική, πολιτική, άποψη.

Η προσωπική άποψη, είναι αναφαίρετο δικαίωμά του.

Η πολιτική άποψη όμως, πολύ δε περισσότερο ενός υπουργού, θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψη όλους τους Έλληνες και όχι τους ιδεολογικά συγγενείς.

Καταλάβαμε τι ήθελε να πει ο κ. Φίλης (τουλάχιστον οι λογικοί), αλλά πολιτικά, υπάρχει κάποιος τρόπος που θα μιλήσεις για κάποια πράγματα.

Γι’ αυτά εγκαλείται ο κ. Φίλης, για τον πολιτικό του αναλφαβητισμό και όχι επειδή εξέφρασε την άποψή του.

 

Το Ζιζάνιο

 

Advertisements