Η Δούρου «ανοίγει την πόρτα» στη Siemens με νέο έργο 3,6 εκατ. ευρώ

12038673_10207406412536343_8136340748766779749_o

Αναταράξεις στη σχέση της περιφερειάρχη με το Μαξίμου προκαλεί η πρόθεση της περιφερειακής αρχής να ολοκληρώσει έναν καταφανώς αμφιλεγόμενο διαγωνισμό που επιτρέπει την επανάκαμψη της Siemens με ένα έργο-πρόκληση, προϋπολογισμού σχεδόν 3,6 εκατ. ευρώ

Αναταράξεις προκαλεί η πρόθεση της περιφερειακής αρχής να ολοκληρώσει έναν καταφανώς αμφιλεγόμενο διαγωνισμό που επιτρέπει την επανάκαμψη της Siemens με ένα έργο-πρόκληση, προϋπολογισμού σχεδόν 3,6 εκατ. ευρώ.

Στην Περιφέρεια επικρατεί αναστάτωση και από το γεγονός ότι η διοίκηση επιδίδεται σε διώξεις όσων υπηρεσιακών στελεχών αποκαλύπτουν τις αμφιλεγόμενες πτυχές του διαγωνισμού και τη διαφαινόμενη συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία.

Την ώρα που η κυβέρνηση και ο ΣΥΡΙΖΑ διακηρύσσουν ότι θέλουν πλήρη διαφάνεια και διαλεύκανση σκανδάλων διαφθοράς, όπως αυτά στα οποία ενεπλάκη η γερμανική εταιρεία, η περιφέρεια της Αττικής δείχνει έτοιμη να δώσει έμμεσα συγχωροχάρτι στη Siemens, βάζοντάς την από το παράθυρο στο πεδίο των δημόσιων προμηθειών σαν να μην έχει συμβεί τίποτα στο μεταξύ.

Προβληματισμένη από την υπόθεση, που μπορεί να την στιγματίσει πολιτικά για χρόνια, η κυρία Δούρου κρατά τα έγγραφα στο γραφείο της, αποφεύγοντας ακόμα να βάλει την τελική υπογραφή, πιθανόν γιατί μετρά τις αντιδράσεις και τις πολιτικές επιπτώσεις. Εκτός κι αν αναζητά απλά την κατάλληλη φόρμουλα και τον ελιγμό ώστε και τον διαγωνισμό να ολοκληρώσει και να αποφύγει την κριτική ότι είναι εκείνη που επέτρεψε την επιστροφή και δικαίωση της Siemens.

Το πρόβλημα δεν θα υπήρχε εάν η κυρία Δούρου επέλεγε να μην ακούσει τον στενό της συνεργάτη αντιπεριφερειάρχη, αρμόδιο για τα οικονομικά κ. Χρήστο Καραμάνο, αλλά και ένα κλειστό κύκλο υπηρεσιακών παραγόντων, που διαχειρίζονται επί χρόνια όλα τα κρίσιμα και κοστοβόρα έργα της Περιφέρειας (παλαιότερα του ΥΠΕΧΩΔΕ), που επέμειναν να συνεχιστεί ο διαγωνισμός, ο οποίος είχε ξεκινήσει μεν επί ημερών της προηγούμενης αρχής, αλλά θα μπορούσε εύκολα και απλά να ακυρωθεί από τον Σεπτέμβριο του 2014 ή και αργότερα.

Εγκλωβισμένη μάλιστα από το ίδιο σύστημα ανθρώπων, που ελέγχουν όλη τη διαδικασία, από τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, έως τον έλεγχο των προσφορών και την επίβλεψη ενός έργου, η κυρία Δούρου μοιάζει πλέον ως το μοιραίο πρόσωπο, κάτι που έχει προβληματίσει ακόμη και το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο δεν θέλει να συνδεθεί η κυβέρνηση της αριστεράς, με δύσοσμες αναθέσεις έργων και προμηθειών.

Η αμηχανία της περιφερειακής αρχής μπροστά στις αποκαλύψεις, αλλά και η προσπάθειά της να ελέγξει την κατάσταση, ώστε να μην λάβει έκταση το θέμα, την οδήγησε στην εκδίωξη υπαλλήλων, τους οποίους θεώρησε υπεύθυνους για διαρροές εγγράφων, που εξέθεταν τις επιλογές της. Σχεδόν σύσσωμη η αντιπολίτευση, αλλά και μέρος της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ είναι ανάστατοι και καταγγέλλουν ότι δύο υπάλληλοι, που είχαν διαφωνήσει με τις προβλέψεις του διαγωνισμού, αμφισβητώντας τη δρομολογούμενη συνεργασία της Περιφέρειας με τη Siemens, μετατέθηκαν δυσμενώς σε άλλες υπηρεσίες, σε μία προσπάθεια φίμωσης και τρομοκράτησης όσων εντοπίζουν προβλήματα στη συνεργασία με τη Siemens.

Ο διαγωνισμός για τον οποίο γίνεται η όλη φασαρία αφορά στο έργο «Συντήρηση Εξοπλισμού Συστήματος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και λειτουργίας Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ)» και η Περιφέρεια έσπευσε να τον κατοχυρώσει υπέρ της Siemens στις 8 Ιουνίου 2015. Κι αυτό παρότι υπηρεσιακοί παράγοντες, αλλά και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και της παράταξης της κυρίας Δούρου είχαν εκφράσει εξ αρχής σοβαρές ενστάσεις και είχαν ζητήσει την επαναπροκήρυξή του με άλλους όρους. Κυρίως για δύο λόγους: πρώτον, επειδή η αναγκαιότητα του διαγωνισμού στηρίχθηκε στο σαθρό επιχείρημα ότι το ΚΔΚ σχετίζεται με την ομαλή λειτουργία των φαναριών στους δρόμους της Αθήνας. Οι υποστηρικτές του διαγωνισμού ισχυρίζονταν ότι σε περίπτωση ακύρωσης της διαδικασίας θα «παρατηρούνταν πολύμηνο κυκλοφοριακό χάος, με αποτέλεσμα να απειλούνται ζωές πολιτών στους δρόμους». Οι ισχυρισμοί αυτοί καταρρίφθηκαν, όχι μόνο από γνωματεύσεις της αρμόδιας Διεύθυνσης, αλλά και στην πράξη, καθώς από τις 15 Ιουνίου που έληξε η προηγούμενη σύμβαση και το ΚΔΚ λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας, τα φανάρια και η κυκλοφορία στους δρόμους γίνεται χωρίς κανένα πρόβλημα. Μάλιστα ο Διευθυντής της Διεύθυνσης ΚΕΣΟ κ. Γιώργος Μαυρογιαννίδης και ο υπάλληλος κ. Αθανάσιος Κουτσούρης, που υποστήριξαν -και δικαιώθηκαν- ότι το ΚΔΚ δεν σχετίζεται με τα φανάρια, μπήκαν στη δυσμένεια της περιφερειακής αρχής και μετατέθηκαν δυσμενώς σε άλλη υπηρεσία!!!

Δεύτερον, γιατί ο διαγωνισμός βάζει δύο χωριστά έργα σε ένα, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή έκπτωση προς όφελος του δημοσίου, αλλά και να δίδεται εκ των προτέρων σαφές προβάδισμα στη Siemens -εξ ου και πολλοί μίλησαν για “φωτογραφικό” διαγωνισμό. Χωρίς να υπάρχει σαφής εξήγηση και λόγος, στο διαγωνισμό εντάσσονται η συντήρηση του λογισμικού (προέλευσης Siemens) και η συντήρηση των λοιπών συστημάτων (κάμερες, ανιχνευτές κίνησης, χειριστές). Επειδή στο πρώτο κομμάτι δεν μπορεί να δικαιολογηθεί μεγάλη έκπτωση, αυτό παρασύρει και το δεύτερο τμήμα, για το οποίο θα ήταν δυνατή η μείωση του κόστους αν ήταν χωριστή εργολαβία, με αποτέλεσμα να καλείται η Περιφέρεια να πληρώσει υπερβολικά ποσά για τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Προκαλεί δε μεγάλα ερωτηματικά το γιατί η κυρία Δούρου και ο κ. Καραμάνος επέλεξαν να στηριχθούν σε υπηρεσιακούς παράγοντες που παραμένουν στις ίδιες καίριες θέσεις επί σειρά ετών και σε ύποπτες περιόδους. Αναφέρουν δε ως χαρακτηριστικά  παραδείγματα την κυρία Αθανασία Αθανασοπούλου και τον κ. Δημήτρη Κεφαλληνό, που συνήθως ορίζονται ως επιβλέποντες σε έργα της Siemens. Ειδικά για την κυρία Αθανασοπούλου το πρόβλημα είναι τεράστιο και προς διερεύνηση, καθώς συγγενικό της πρόσωπο εργάζεται στην ανάδοχο εταιρία του έργου για τη διαχείριση του ΚΔΚ που η ίδια επιβλέπει.

 

πηγή : ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ  http://www.protothema.gr/politics/article/516944/sunnefa-stis-sheseis-maximou-dourou-apo-ton-gamo-me-ti-siemens/

Advertisements